HL-Bijlage 3

Bijlage 3: Uitleg loyaliteitsprogramma

Om vaste klanten extra te kunnen belonen, is door Herbalife een loyaliteitsprogramma in het leven geroepen. Ondanks dat dit programma door Herbalife niet meer gebruikt wordt, is het in het HAP nog wel te gebruiken. De spelregels zijn hieronder vermeld.

Algemeen

  • Het loyaliteitsprogramma is in principe alleen bedoeld voor ‘gewone’ klanten, zonder korting (dus niet voor Herbalife Members). Members daarentegen kunnen toch loyaliteitspunten krijgen voor het aanbrengen van een referentie.
  • Op aankoop ontvangt de klant loyaliteitspunten; per product is dat verschillend. Dit valt na te kijken bij Producten > Producten bekijken (kolom Sparen). Over het algemeen komt dit overeen met 1/10e van de bijbehorende volumepunten.
  • In het productenoverzicht (Producten > Producten bekijken, kolom Verzilveren) staat hoeveel punten er ingeleverd moeten worden voor een specifiek product.
  • Over het algemeen geldt dat het aantal te sparen punten 1/10e is van het aantal wat nodig is om te verzilveren. Dus na aankoop van 10 F1 shakes, is het tegoed voldoende voor 1 gratis shake.
  • Bij verzilvering van gespaarde loyaliteitspunten worden er geen nieuwe loyaliteitspunten en volumepunten opgebouwd.

Gebruik in het HAP

  • Het tegoed aan gespaarde loyaliteitspunten kan in het HAP beperkt worden tot een bepaalde periode. Standaard is dat 1 jaar. Via Opties > Diverse is dat aan te passen. Het HAP laat gespaarde punten automatisch verlopen indien ze ouder dan deze periode zijn.
  • Voor elke afzonderlijke klant dient te worden aangegeven of die meedoet met het spaarsysteem of niet.
  • Voor klanten die meedoen, wordt bij elke verkoop het aantal gespaarde punten automatisch bijgehouden
  • Voor het opbouwen van loyaliteitspunten via een verkooporder geldt dat het tegoed wordt bijgewerkt op het moment dat de artikelen als geleverd worden aangevinkt.
  • Er kunnen extra loyaliteitspunten toegekend worden aan een klant, bijvoorbeeld omdat die een referentie heeft aangebracht (zie hier). Dat kan ook voor niet-deelnemende klanten en members.
  • Gespaarde punten kunnen op twee manieren voor producten ingeruild worden (verzilverd): direct (zie hier) of via een verkooporder (zie hier). In beide gevallen geldt dat dat alleen kan als het tegoed voldoende is.
  • Verzilvering van loyaliteitspunten via een verkooporder kan alleen indien er minimaal twee artikelen in de order staan. Niet álle artikelen van een verkooporder mogen gebruikt worden voor verzilvering van loyaliteitspunten.
  • De kosten van de verzilverde artikelen worden in het Financieel Overzicht (zie hier) opgenomen in het gedeelte Inkopen > Marketing.