Loyaliteitsprogramma

Het loyaliteitsprogramma is alleen beschikbaar voor díe klanten die daarvoor in aanmerking komen, zie hier. Zie Bijlage 3 voor een verdere uitleg van het spaarsysteem.

In het productenoverzicht (Producten > Producten bekijken, zie ook hier), is te zien hoeveel punten een klant opbouwt bij aankoop van een product, en hoeveel punten ingeleverd moeten worden wanneer een tegoed verzilverd wordt.

Verzilvering loyaliteitspunten

Indien een deelnemer aan het loyaliteitsprogramma punten wil verzilveren, kan dat geboekt worden via Loyaliteitsprogramma > Verzilvering Loyaliteitspunten (dit kan overigens ook als deel van een verkooporder, zie hier).

Geef eerst op om welke klant het gaat, en vervolgens om welk product. Verzilvering is alleen mogelijk indien er voldoende loyaliteitspunten gespaard zijn.

Boeking loyaliteitspunten

Op het moment dat in een verkooporder de artikelen als geleverd worden aangevinkt, wordt het saldo aan loyaliteitspunten van de betreffende klant bijgewerkt.

Om extra boekingen te doen, kies je vanuit het hoofdmenu Loyaliteitsprogramma > Boeking Loyaliteitspunten. Vul achtereenvolgens in

  • of het om een opboeking of afboeking gaat
  • de klant
  • het aantal loyaliteitspunten
  • het type boeking
Bevestig de invoer door op ”Checkmark” te klikken.

Overzicht boekingen loyaliteitspunten

Het daadwerkelijke tegoed is afhankelijk van de ‘ouderdom’ van de gespaarde punten. Afhankelijk van de maximale geldigheidduur, kunnen gespaarde punten als verlopen worden bestempeld. HAP voert dit automatisch uit.

In dit overzicht kan de periode geselecteerd worden; deze is standaard van de datum van de eerste boeking tot de recentste datum.

Ook kan er geselecteerd worden op klant of type boeking.